«سراج24»گزارش می دهد؛

سکوت اصلاح طلبان بعد از رسانه ای شدن اعترافات یزدان پناه/ مهدی هاشمی، قوه قضاییه و فشارهای خانوادگی/ رییس دستگاه قضا:صبر قوه قضاییه حدی دارد+فیلم اعترافات

به گزارش خبرنگار سیاسی سراج24، چندروز پیش و با رسانه ای شدن اعترافات منتشر نشده عباس یزدان پناه یزدی، مباشر، معاون و کیف پول مهدی هاشمی رفسنجانی که در سال 74 با ترفندی از زندان فرار کرد و تا سال گذشته و پیش از ربوده شدنش فعالیتهای مهدی هاشمی در مافیای بزرگ رانت های نفتی را مدیریت می کرد، پرونده مهدی هاشمی وارد ابعاد تازه تری شده است تا آنجا که حتی خانواده هاشمی رفسنجانی و رسانه های اصلاح طلب حامی فسادهای مالی وی سکوت اختیار کرده اند!

اعلام حکم مهدی هاشمی رفسنجانی پیش از نوروز باعث شد تا تیم فشار و جنگ روانی خاندان هاشمی رفسنجانی از فرصت نوروز برای هم افزایی و فشار به قوه قضاییه استفاده کند. این فشارها به حدی رسید که رییس قوه قضاییه در چند مرحله به آن اعتراض کرد.

رییس دستگاه قضا آخرین بار، یک هفته پیش با اعلام گله از فشارها برای برخی پرونده های خاص و در واکنش به اظهاراتی که چندروز قبل از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر شده بود، گفت: پرونده‌های بسیاری به دادگستری می‌آید؛ رسیدگی می‌شود و در دادگاه تجدیدنظر، حکم قطعی می‌شود اما عده‌ای که گمان می‌کنند تافته جدا بافته‌ای هستند و رسیدگی قضایی و عدالت برای همه خوب است الا آنها، تلاش دارند در روند رسیدگی به پرونده‌ها مانع تراشی کنند و ما اعلام می‌کنیم که قوه قضاییه توجهی به اینگونه مانع تراشیها ندارد و در مسیر قانون و به هدف اجرای عدالت با قاطعیت و صلابت عمل می‌کند.

فشارهای خاندانی و جریانی و رسانه ای برای عدم اعلام حکم و یا تخفیف حکم کلان مهدی هاشمی رفسنجانی باعث شده است تا آیت االه آملی لاریجانی با تاکید بر این که «صبر قوه قضاییه حدی دارد» اعلام کرد: ایستادگی قوه قضاییه در برابر فشارها و رانت‌های سیاسی دلیل اصلی هجمه‌ علیه دستگاه قضایی است؛ البته اینجانب صلاح نمی بینم که در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت بگویم که چه چیزهایی در پشت صحنه این فشارهاست اما به هر حال صبر قوه قضاییه هم حدی دارد و اگر این حرفها و هجمه‌ها ادامه یابد چه بسا به مردم شریف ایران خواهیم گفت هجمه‌ها از کجا آب می‌خورد و چه نسبتهای صد درصد کذب و به چه دلیلی علیه قوه قضاییه گفته می‌شود و از چه رانت‌های سیاسی استفاده می‌کنند تا جلوی رسیدگی‌های قوه قضاییه را بگیرند.

سال گذشته بیش از 20 جلسه دادگاه برای رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد. علیزاده‌ طباطبایی یکی از وکلای‌مدافع مهدی هاشمی پس از ارائه لایحه دفاعی تکمیلی به دادگاه، گفته بود که موکلش باید تبرئه شود.  علیزاده طباطبایی با تشریح دخالتهای خانوادگی پس از اعلام حکم هم در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها گفت: خانم مرعشی تماس گرفتند و اصرار داشتند که اعتراض را ثبت کنید چرا که امیدوارم در مرحله تجدیدنظر، عادلانه به موضوع رسیدگی شود.به ایشان (خانم مرعشی) گفتم من وکیل شما نیستم و وکیل مهدی هستم و باید مهدی از من بخواهد اعتراض کنم یا نه. چرا که من اختیاری جز اختیار مهدی ندارم. بنابراین من قبول نکردم اما امروز صبح خبردار شدم که آقای ابوالمعالی، وکیل دیگر مهدی هاشمی، به اصرار خانم مرعشی، در آخر وقت به دادگاه تجدیدنظر رفته و در آنجا اعتراض را ثبت کرده است. دیروز صبح از دفتر شعبه 28 دادگاه انقلاب با من تماس گرفتند و گفتند آخر وقت روز گذشته، اعتراض در دادگاه تجدیدنظر به ثبت رسیده است. این اظهارات وکیل مهدی هاشمی در حالی صورت گرفت که در اوایل هفته، قاضی مقیسه مسئول رسیدگی به این پرونده از اعتراض وی در روز شنبه همان هفته خبر داده بود.

تا پیش از مرحله اجرای حکم همه تلاش روزنامه های اصلاح طلب آن بود تا با صرفا امنیتی جلوه دادن اتهامات مهدی هاشمی از جرائم بزرگ فساد مالی وی چشم پوشی کند، چنانچه برخی از این روزنامه ها حتی پس از اعلام حکم نیز به دروغ ماجرای فساد بیست ساله مهدی هاشمی را به ماحصل اختلافات سیاسی همین چندسال گذشته  تخفیف می دهند تا از تبلیغاتی بودن این فضا نهایت استفاده را ببرند. به نحوه پوشش خبر روزنامه اصلاح طلب شرق دقت کنید: «آغاز ماجرای پرونده مهدی هاشمی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال۱۳۸۸ بازمی‌گردد؛ در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال۸۸ مهدی هاشمی به کمپین انتخاباتی میرحسین موسوی پیوست، ولی دوماه پس از انتخابات به‌عنوان رییس‌دفتر هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی برای بازدید و رسیدگی دفاتر و شعبات دانشگاه آزاد اسلامی به خارج از ایران رفت که این سفر با جنجال تبلیغاتی طرفداران احمدی‌نژاد و پاسخ دفتر هیات‌امنای دانشگاه آزاد همراه شد.»

احمد توکلی یکی از نمایندگان البته در نطقی افشاگرانه چندی پیش در مجلس گفت: عباس یزدان پناه در دبی به طرز مرموزی به قتل میرسد. مهدی هاشمی در دادگاه، پس از پخش فیلم اعترافات یزدان پناه که در بازداشت قبلی ضبط شده بود، با عصبانیت و اضطراب می گوید قتل یزدان پناه کار مافیایی است و اعترافات او را رد می کند. ولی اداره مبارزه قاطع با کلاهبرداری انگلستان وقتی به درخواست مقامات قضایی نروژ دفاتر یزدان پناه در لندن را بازرسی می کند اسناد مبادله شده بسیاری بین یزدان پناه و یار دیرینه اش به دست می آورد.

حالا چند روزی است که اعترافات عباس یزدان پناه رسانه ای شده است، روزنامه های اصلاح طلب سکوت کرده اند  و پرونده مهدی هاشمی گویا در مرحله تجدید نظر است. هاشمی رفسنجانی در آخرین مصاحبه اش درباره مهدی هاشمی باز با استفاده از تعبیر «دستور از بالا» به قوه قضاییه فشار می آورد و می گوید: این در شأن جمهوری‌اسلامی نیست که انسانی را که جرم ندارد، به‌دلیل مسایل سیاسی، متهم یا محکومش کنند. من باید از جمهوری‌اسلامی دفاع کنم. نظر من این است. بنابراین در دادگاه هیچ دخالتی نکردم. با اینکه قاضی روحانی است، من اصلا ندیده‌ام و نخواسته‌ام ببینم. الان دادگاه تمام شده و مهدی و وکلایش آخرین دفاعشان را به‌صورت لایحه نوشتند که نزدیک دوهزار صفحه و خیلی‌خواندنی است و بعدها می‌تواند یک کتاب شود. ما هم نمی‌خواهیم در کار قوه‌قضاییه دخالت کنیم. حرف من با همه اینها این است که از بالا دستور ندهید و اگر از بالا دستور دادید، خلاف موازین قضایی و شرع است.»

فیلم اعترافات یزدان پناه را اینجا ببینید

اخبار مرتبط

ادعاهای نادرست روحانی درباره قرارداد نافرجام توتال

بدون برجام و بدون توتال | توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در خط پایان

خبر فساد مالی برادرزن یکی از وزرا دروغ است

0 نظر

ارسال نظر

capcha